Friday, May 22, 2009

Semakin Dalam

Minat aku ngan e-biz ni makin lama makin dalam seakan penggali minyak yang yang hampir menemui telaga baru. Wahh!! Tengah aku sibuk mengexplore e-biz neh datang pulak satu lagi cabang buat duit yang digelar bisnes gayapos.

Aku tau benda ni dah lama dan aku mula kenal gayapos ni dalam 4 tahun lepas kalau tak silap. Tapi masa tu aku baru je keje dan gaji pun cukup² makan je tambahan pulak aku masa tu tak minat sangat dengan cabangan duitan neh. Tak paham sangat pun ye gak.

Tapi kali ni awan putih sejuk gebu yang tengah melintas depan aku takkan aku biar je berlalu macam yang dulu. Akanku dakap erat-erat. Akan aku gunakan segala peluang yang melintas untuk aku tukar jadi apa yang termampu. Apa yang terdaya. Apa yang berguna. 

p/s : sesungguhnya antara ciri orang yang berjaya adalah mereka yang sering merebut peluang.

No comments: